Product reviews

Review babyfoon Gynoii One

april 14, 2016
Gynoii One babyfoon (3)

Review babyfoon Gynoii One

Toen ik de vraag kreeg om Gynoii One babyfoon te testen zei ik direct volmondig ja. Met twee kleine kindjes gebruiken we de babyfoon bijna de hele dag en nacht. Uiteraard hadden we zelf al een babyfoon, maar de Gynoii One is compleet anders dan de babyfoon die wij gewend zijn. Goed vergelijkingsmateriaal dus.

Ik ben zo’n moeder die altijd heel hard riep dat babyfoons met honderdduizend verschillende opties en met webcam zonde van het geld zijn. Toen onze dochter geboren werd kochten wij dan ook een hele simpele babyfoon. We konden onze kleine meid horen, er zat een melodietje in en we konden er iets door zeggen. Prima. Ik moet er wel bij vermelden dat wij destijds in een appartement in Amsterdam woonden. Alles gelijkvloers, dus ons meisje was nooit ver bij ons vandaan.

Inmiddels zijn we verhuisd naar een rijtjes huis. Mick en Roos slapen dus boven. Hierdoor is een babyfoon toch wat belangrijker geworden. Zeker met het mooie weer zit ik steeds vaker in de tuin, terwijl de kinderen liggen te slapen. Wel handig dus om een babyfoon te hebben, die in de tuin ook bereik heeft. Ik kan nu al verklappen dat dit één van de punten is waarover ik erg tevreden ben.

De Gynoii One

Eerst maar eens een omschrijving van de babyfoon zelf. Het idee van de Gynoii One is dat je het device (ziet eruit als een kleine webcam) op de babykamer zet, terwijl je, je smartphone gebruikt als ontvanger. Door het downloaden van de bijbehorende app krijg je via je smartphone toegang tot de camera. Mocht je meerdere kinderen hebben, dan is het mogelijk om meerdere camera’s in één app op te nemen, zodat je alle kids in de gaten kan houden. Ook is het mogelijk om via verschillende devices toegang te krijgen tot de camera. Mijn vriend en ik kunnen dus beide op onze eigen smartphone kijken, maar ook opa en oma, de buren of wie dan ook kan meekijken. Uiteraard moet je dit wel eerst installeren. Het is niet zo dat er zomaar vreemde mensen naar je baby kunnen kijken.

Bij de camera zit een handige clip waarmee je hem in verschillende posities kan bevestigen. Op deze manier heb je altijd een goed beeld. Wij hebben deze clip niet gebruikt, want de camera staat bij ons gewoon op een plekje. Werkt ook prima.

Functionaliteiten

Zoals ik al aangaf heeft de Gynoii One veel meer functionaliteiten dan de babyfoon die ik gewend was. Hierbij een opsomming van de meest belangrijke punten:

- Beschikt over een camera. Je kunt live beelden bekijken en je kunt video’s opnemen.