Fitte Mama Dagboek

Fitte Mama Dagboek | Goede voornemens 2016

december 8, 2015
Fitte Mama Dagboek

Tip:

Fitte Mama Dagboek | Goede voornemens 2016

Onze Mick is inmiddels alweer ruim 6 weken oud. Wat vliegt de tijd toch. Dat betekent ook dat ik weer mag gaan sporten. Niet dat ik dat nou direct fanatiek wil gaan doen. Eigenlijk zie ik er als een berg tegenop. Twee kinderen managen vind ik eigenlijk al een topsport op zich. Toch ben ik niet van plan om stil te blijven zitten. Uiteraard wil ik graag mijn zwangerschapskilootjes kwijtraken, maar ook denk ik dat ik me stukken fitter zal voelen als ik weer sportief en gezond leef.

Ik gun mezelf nog wel wat extra tijd voordat ik vol aan de bak ga. Maandag 4 januari ga ik van start! Ik weet dat het me behoorlijk veel moeite zal gaan kosten om het vol te houden. Daarom heb ik besloten om hier mijn Fitte Mama Dagboek bij te gaan houden. Op die manier heb ik een stok achter de deur en hoop ik goed gemotiveerd te kunnen blijven. Ik kan jullie support heel goed gebruiken. Nog leuker zou ik het vinden als er een aantal mama’s met mij mee willen doen, zodat we elkaar kunnen ondersteunen en motiveren. Ben jij ook van plan om in januari meer de gaan sporten en gezonder te gaan eten? Laat het me dan weten, dan kunnen we elkaar volgen.

Mijn plan

Ik ben drie dingen van plan om te gaan doen, namelijk:
1. Sporten
2. Afkicken van mijn suikerverslaving
3. Gezond eten

Sporten wil ik in eerste instantie minimaal 3 keer per week gaan doen. Daarnaast wil ik de overige dagen een half uur tot een uur gaan bewegen (wandelen of fietsen). Dat wandelen en fietsen valt goed te combineren met de kids. Die vinden het heerlijk om naar buiten te gaan, dus ik ben van plan om regelmatig met hen het Amsterdamse bos in te gaan. Verder heb ik boven op zolder een mini sportschool ingericht, met onder andere gewichten, een kettlebell, een springtouw en nog een aantal apparaten. Het liefst volg ik eigenlijk lessen, maar naar de sportschool gaan kost op het moment gewoon te veel tijd. Ik ben dus nog wel op zoek naar online video’s met geschikte lessen. Iemand tips?

Gedurende mijn zwangerschap ben ik steeds meer zoetigheid gaan eten (vooral chocola). De feestdagen helpen uiteraard niet echt mee op dat vlak. Inmiddels is het zelfs zo dat ik weer suiker in mijn yoghurt en koffie doe en elke dag een boterham met hagelslag eet. Niet goed dus! In januari wil ik dus cold turkey stoppen met alle suiker. Dat gaat me zwaar vallen! Ik heb het eens eerder gedaan en kreeg er toen echt hoofdpijn van. Ik verwacht dat dat nu wel weer zal gebeuren. Maar goed, één of twee weken zonder suiker en ik ben er vast en zeker weer aan gewend.

Ten slotte wil ik weer echt gezond gaan eten. Op zich eet ik best gezond, maar het kan een stuk beter. Vaak kies ik voor de makkelijke en snelle weg (een boterham) in plaats van bijvoorbeeld een salade te maken. Daar zal ik dus meer tijd voor vrij moeten maken, wat behoorlijk pittig gaat worden met twee kleine kinderen. Ik wil daarom op zoek gaan naar makkelijke en snelle, maar gezonde recepten met veel verse groenten. Iemand tips? Ze zijn van harte welkom!

Mijn doelen

Natuurlijk wil ik er ook wat mee bereiken. Mijn zwangerschapskilo’s wil ik kwijt, mijn oude kleding wil ik weer passen en ik wil me fit, uitgeslapen en gezond voelen. Op een rijtje:

- Bovenstaand minimaal 3 maanden volhouden
- 5 Kilo afvallen
- Mijn oude kleding weer passen
- Geen suiker cravings meer
- Me fit en gezond voelen

Vanaf januari wil ik mijn dagboek wekelijks hier bij gaan houden. Lezen jullie met me mee? Doen jullie met me mee? Ik kan jullie aanmoedigingen goed gebruiken!!

Tip: